|
Op
6 september was er weer een sleuteldag van de regio Midden van de ID/DS-Club.
Een prima gelegenheid om het flexibele deel van de uitlaat van mijn
dame te vervangen die vlak voor de vakantie onderweg van Eindhoven
naar Amersfoort een wel erg sportief geluid begon te produceren. Op
2 september eerst maar even een pijp opgehaald bij Chyparse.
Op de bewuste zaterdag al
knorrend richting Hilversum gereden en de dame op de brug
geparkeerd. Eerste handeling: het verwijderen van de oude pijp. Tot
onze verbazing ging dit vrij makkelijk. |

|

|
Tsja, en dan breekt het moment
aan waarop je de nieuwe pijp pakt en deze wilt gaan monteren. Past
niet! Hoezo past niet? Nou, past niet! Kan niet! Pijp had twee
uiteinden met dezelfde diameter. Kan dus niet. Chyparse gebeld,
zelfde verhaal: kan niet! Is toch zo. Een mede DS-rijder was niet zo
goed en reed mee naar Soesterberg (Robert, bedankt!) om het corpusdelict
aan de ongelovigen in Soesterberg te tonen. Waren ook verbaasd, maar
konden er om lachen en hebben de pijp zonder morren omgeruild voor
een juist exemplaar. |
Zo moet het
dus niet: |
Zo moet het
dus wel: |

|

|
Na
het omwisselen van de pijp was de montage een fluitje van een cent.
Na de montage werd de volgende uitdaging ontdekt: een afgebroken
uitlaatsteun. Moet gelast worden. Ja, dat weet ik ook, maar ik kan
niet lassen. Dat is dan het leuke van een sleuteldag: er loopt
altijd wel een mede-liefhebber rond die wel kan lassen. Na de nodige
uitdagingen te hebben overwonnen met het aanwezige lasapparaat is
ook de steun gelast en kon er huiswaarts worden gekeerd. |

|

|
|